Saturday, June 25, 2011

8 Pesona Pengantin Jun 2011 - Hantaran & Sirih Junjung

Morning blogger & silent reader

Setelah sekian lame baru update on Pesona Pengantin..
(edisi Julai x beli lagi..huhuhu)

Kali ni nak fokus on hantaran & sirih junjung..

Takde la banyak sangat deko hantaran yg menarik minat aku dalam edisi Jun ni..
Bahaya klu gune kaca as dulang..kang tjatuh kang..tp juntaian manik tu i lyke~
Skang ni trend letak manik2..tp x suke la warne hitam..
Ni pun trend gak..guna bantal as pelamik hantaran..
Nampak elegance klu deko mcm ni..hehe
Gubahan hantaran klu DIY sendiri lagi berbaloi2 kan..
lagi puas hati, sbb ikut cita rasa kte..
klu upah org, duit kena kuar lebih..
designnye tak tentu lagi kena ngan jiwa kte..

Ni lak koleksi sirih junjung dalam edisi Jun..

rumah burung..sgt kreatif!~

Perlu ke bagi sirih junjung as hantaran?
kalau ikut adat resam org Melayu mmg wajib la ade sirih junjung ni kan..
tapi bagi ak tak perlu pun..:)
baik bagi hantaran lain ganti sirih junjung ni..hehe

(lain la klu ade yg sudi nak buatkan sirih junjung versi rumah burung bg kat ak..keke)

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

8 bijik anggur:

harrazdani said...

setuju ngan wani...sirih junjung tu adat jer....bg sy kalau membabitkan sirih ni asal usulnya daripada india...gantikan ajer ngan iphone....;)

terima kasih atas ucapan tahniah...

tiefazatie said...

wah..mo kawen sdh ke dear?hihi

Wanie said...

sirih ni asal dari india?baru tahu..hehe..tu la ganti ngan iphone 5 lagi berbaloi..x pon DSLR ke..hehe

same-same..semoga keluarga kamu bahagia selalu =)

Wanie said...

Ifa~ xla dear..=)jodoh tak sampai lagi..hihihi

Mrs.Yie said...

uik..adik wani kita dah nak kawin ke?heeee :)

Wanie said...

Akak~haha..mane ade la kak *blushing*

niena shopping2u said...

gnti ngan HTC pn xpe hehehe
baru Amerika

Wanie said...

HTC from Amerika eh?hehe
baru ku tau..