Showing posts with label last up mukfegah. Show all posts
Showing posts with label last up mukfegah. Show all posts

Tuesday, December 6, 2011

30 Sorang lagi nak bertunang

Assalamualaikum...

Dulu mase sekolah aku ade 'geng', standard la sekolah asrama takde geng macam tak best pulak kan..hehe..geng aku ade 15 orang, geng paling besar dan mungkin bermasalah jugak..hihi..rindu betul zaman sekolah dulu..lepas abes sekolah (dah 6 tahun), aku rase tak sampai 10 kali aku jumpe balik geng aku ni..mungkin 5 kali je? huhu

Gambar kenangan mase form 5 (tahun 2005), macam penah je aku tempek gambar ni kat blog..hehe..ni 9 orang je, lagi 5 orang ade kelas kot dan lagi sorang dah pindah sekolah..  
 5 tahun kemudian (tahun 2010), sume dah 'matang' dan boleh jadi mak dah ni..hehe..ni mase wedding abg aku, 6 orang je yang boleh datang..hari yang same jugak kawan aku kahwin, aku ta dapat pegi..
Dalam 15 orang kami, 2 orang dah kahwin, sorang dah ade anak dan sorang akan bertunang minggu ni..aku ni bile xtau la, keje pun tak, mane laku..hehehe

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

11 AK RINDU KORANG!

Assalamualaikum..
Belek-belek balik entry lame jumpe entry ni, tadi aku ade buat entry pasal 'geng' sekolah dulu, rupenye dulu pun dah ade..hehe..nampak sangat aku sentiasa rindu kat diorang ni..

[Ni entry dua setengah tahun yang lepas jugak macam entry NI disegarkan semula]
[Tulisan purple kat bawah ayat dua tahun lepas, saja tak mau edit..hihihi]


AK RINDU KORANG!!!
btol la org ckp....ble dah msuk u, mst rase nk ulang blk zaman skul..tapi ak xcaye..skang ak dah caye..huhu..dulu time skul rase cpt2 je nak msuk u..nak rase idup bebas la konOn..skang ak dah bebas...tapi...miss all my fwen..nak jumpe pn ssah..ad yang dah keje..dah btunang pn ade..sume dok tempat laen2..cdeynye..rindu nak "fly" ramai2...then kantOi ngan 'mam'..rindu nak ponteng prep..then kantoi ngan pengawas..rindu nak ponteng klas..then kantoi ngan sape pn ak dah x igt..hehe
byk gle kenangan pahit n manis kat skul..yang pahit byk lagi kot..tapi ble igt blik rase kelakar lak..bleh d katekan tiap mngu ak blk umah..haha..asal ari kames je suh ayah ak dtg amik..walopn xleh blk..sbb 2 la smpai terkantoi ngan warden..tp xpe,,kantoi beramai2..:)
SCHOOL IS DA BEST!

Tudia bukan main short form ayat aku mase mula blogging..hehe..boleh faham ke? at least takdewww eewww eewww macam budak modern sekarang kan..hehe


Psssttt: Petang ni sampai esok aku takde, nanti aku balas kunjungan korang k :)

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Friday, June 5, 2009

0 My first friend's wedding

Assalamualaikum...
Entry ni diupdate semula pada 17.12.11(tukar short form jadi full form..hehe..tarikh still same)
Best ke kahwin ek???mestila best kan..hehe..semalam 1 of my best friend kahwin, bahagia je tengok die..
Ni la kawan ak (Mrs A)..

Bile la aku nak kahwin??haha..bile tengok die kahwin, rase nak gak kahwin ..tapi mane mampu lagi..kawan ak ni dah keje..hubby die pun keje dah..sebab 2 diorang cepat2  kahwin  kot <-- dah sampai jodoh
Aku g wedding die pnye la awal..dalam pukul 11.30 pagi dah sampai..aku bukan g sorang, g dengan kawan2 laa..time tu  Mrs A takde kat rumah, die g mekap..so kitorang lepak2 dulu kat rumah kawan aku yang lain..rumah kawan aku ni dekat je dengan rumah Mrs A..Pukul 12 lebih baru kitorang g rumah Mrs A..paham2 la kitorang serang mane dulu..mestila bilik pengantin..haha..then amik gambar dengan Mrs A..best sangat dapat tengok best friend kahwin..kitorang lepak kat rumah die agak lame..sebab nak tengok pengantin laki..Mrs A cakap pukul 2 petang Mr A sampai..so kitorang tunggu la dengan sabar..haha..tapi pukul 2 tak sampai2 pun tau..pukul 3 lebih baru die sampai! memang nak kena..:D
Selamat pengantin baru!!!
Yang syok nye, mak die suruh aka dan kawan2 lain menyambut family pengantin laki..huhu..segan siot..aku dahla tak pernah buat benda2 macam ni..tapi buat muke tak malu la..dengan camera man yag ramai dok amik gambar..tapi takdela susah sangat menyambut n
i..just jalan g amik hantaran je..sape2 yang nak aku tolong nyambut leh la..haha
Kat blik pengantin..:)

Lupe lak nak gtau pasal lauk-pauk..hihi..agak sedap la lauk catering 2..ade ayam masak sambal..sedapnye..pastu gulai daging..my favorite pun ade..sambal belacan!!!yummy2..lepas amik gambar dengan Mr A dan Mrs A kitorang pun balik..time tu dah pukul 4 lebih..penat kot dok lame2...tapi best dan seronok la sebab boleh jumpe kawan2 lame..bukan senang nak jumpe..pasni bile la boleh jumpe lagi..huhu..tunggu sape2 kahwin lak kot..
Kata hati aku: Bila baca balik entry ni teringat balik suasana majlis kahwin kawan aku..dan dan dan sangat kelakar kan ayat aku? hahaha..gaya penulisan macam ape lagi..kuikuikui..aku tak delete ayat tak matured aku ni sebab nak buat kenangan..hehehe

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥