Showing posts with label Damia. Show all posts
Showing posts with label Damia. Show all posts

Wednesday, March 14, 2012

12 Wordless Wednesday ~ Takde tajuk

Assalamualaikum...


Lembah Klang takde air 2 hari kan? nasib la dekat UM ade tangki besar yeke? esok tak tau la ade air ke tak..tapi yang penting kat umah memang takde la..huhuhu..petang ni mandi hujan je la..haha

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Saturday, December 24, 2011

18 Happy Birthday Nur Hannah Damia

Asssalamualaikum...

Semalam genap setahun umur Damia..happy birthday my niece..hadiah special tak sampai lagi, esok sampai kot..layan gambar je la eh..malas nak bebel..hihihi (sorry kualiti gambar kurang memuaskan)

Dress polka dot baru
 Hadiah siap dibalut lagi..hehe
Ni kek special home made ok :) of coz bukan aku yang buat..haha
 Sesi memotong kek..haha

Sempat garu-garu dulu..hehe
 Close up kek red velvet..made by my sis in law..sangat sedap :)
Esok dah kerja!!!! dah tak boleh tidoq lewat maaa..hari first keje time krismas, pandai aku pilih hari dan tarikh kan..hehe..mesti tak banyak keje kan..harap-harap la..amin :)

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Wednesday, December 21, 2011

22 Rambang mata tengok mainan budak

Assalamualaikum...

Dua hari lagi birthday Damia, tengah cari hadiah yang sesuai untuk budak nakal tu..hehe..kalau search mainan budak dekat google macam-macam kuar, last-last aku cari kat FB je..memang rambang mata tengok dekat page Toysfortoddlers Shop..cadang nak beli swimming pool kat Damia..

Puas ke main air kalau kecik macam ni? hehe
*RM80
Kalau yang ni, aku boleh join main air sekali..haha
*RM350
Ni pun menarik gak..tunggu Damia besar sikit..
*RM180

Ini pun ok jugak, boleh kurung die dalam ni..kuikuikui..name ape eh benda alah ni?kubu?
Tak sesuai untuk umur Damia ni, kena tunggu pandai berlari dulu..
Ni beli untuk diri sendiri..haha..masa kecik dulu tak puas main, mane ade set masak-masak sekali dengan meja..untung budak sekarang..hehe

Piano ni terbaik..besar nanti Damia mintak Umi belikan eh..hihihi

Yang mane menarik bagi korang dan sesuai untuk budak umur satu tahun? hehe

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Saturday, December 17, 2011

7 Damia ku sayang

Assalamualaikum..

Ok, tau semalam aku tak update kan..sorry ye adik2 kakak2 abang2, separuh mood blogging hilang dalam Castleville..kalau rindu cari aku kat FB ye..I'm always there and appear offline..hihihi..hari ni nak tayang muka Damia yang aku rasa sangat kelakar dan satu lagi gambar die dah pandai pegang botol susu..hee

Tengok mulut dia, muncung macam nak nangeh tapi at the same time mata bulat tak nampak macam nak nangeh pun..masa ni ade bangla tengah tegur die "hai adik, mama mana" 
Dah nak dekat setahun baru mau pegang botol sendiri, sebelum ni orang lain pegangkan, tangan die sibuk dok main something (puting, handset et al)
6 hari lagi genap umur Damia setahun, cepatnye mase berlalu..jalan dah boleh sikit2, gigi 8 batang (dah lame tak tumbuh gigi baru), sora pun bukan main kuat sekarang ni, cakap? tak boleh lagi, pandai sebut "aaa baaa mamamam" dan hobi dia sekarang suka panjat dan turun tangga!

Damia nak hadiah ape? maksu bagi adik nak?hehehehe

Weekend ni ade ke yang blogging? ke sume sibuk p makan kenduri?

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Wednesday, November 30, 2011

31 Damia: Dulu dan sekarang

Assalamualaikum...

Perbezaan muka Damia mase umur kurang dari 1 bulan (kiri) dan 11 bulan (kanan)
Dulu comel, sekarang lagi comel nanti lagi bertambah comel :)

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Tuesday, November 29, 2011

27 Berapa entry sehari?

Assalamualaikum...

Second time buat vektor Damia..aku memang pakar buat muka happy jadi sedih..haha
gambar asal muka Damia happy je, tapi bila lukis jadi sedih la pulak..

Korang selalu update berapa entry sehari? ke semingu sekali je update?hihi..aku kalau boleh nak update paling sikit dua entry sehari, tapi sekarang ni busy mengasuh mungkin satu je kot sehari..nape hari-hari kena update? mungkin nak turunkan lagi ranking alexa dekat malaysia kot..hehe..ranking dunia aku tak amik tau sangat, tengok 200K+++ jenuh nak kejar tu..
Kalau nak turunkan ranking alexa ni salah satu cara update entry hari-hari ok (:
kalau SEO tu aku tak pakar, tanye otai2 tau la kot..hihi
ape korang dapat kalau ranking alexa ni turun? bagi aku dapat KEPUASAN je la :)

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Friday, November 11, 2011

16 Jadual minggu ni

Assalamualaikum...

Jumaat - goyang kaki kat rumah
Sabtu - goyang tangan kat rumah
Ahad - Kedah --> Ipoh --> KL
Isnin - KL --> Ipoh --> Kedah
Selasa - goyang kaki tangan kat rumah
Rabu - Amik Damia kat airport
Khamis - Jadi pengasuh semula..hehe

Jumaat, Sabtu dan Selasa je aku free lepas ni dah busy balik..
sape nak dating cepat ajak sekarang k..

aku tau aku comey dari damia, jangan ulang tau..hahaha

Tak sampai sehari dah rindu senyuman die..huhuhu

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Wednesday, November 9, 2011

23 Damia naik flight ok

Assalamualaikum...

Pernah naik flight? aku sekali pun tak pernah..sob sob sob..takde can nak mengorat PRAMUGARI kat atas tu..budak kat bawah ni (umur setahun pun tak sampai lagi) dah nak naik flight..
jeles maksu die..hihihi
Seminggu tak dapat jumpe budak comel ni..huhuhu..
*Elok sangat la mia ni kat kedai makan die melabur..kui3

Bawak balik kek lapis sarawak kat maksu banyak2 tau ^_^ 
(hint utk umi damia..hahaha)

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Monday, November 7, 2011

20 Bila si Damia bertudung di pagi raya

Assalamualaikum...

Anak sape la comel sangat ni kan? anak sedare aku la tu..hehehehe
comel dan segak berbaju kurung dan bertudung awning..haha
"Rimas la, nak buang tudung ni boleh tak tok?"
Wee..senyum macam ni baru cantik!!
"Maksu yang paksa Damia senyum kan?"
 Kasi zoom sikit muka si pipi tembam dan mata bulat ni
"Sudah2 la amik gambar Damia, penat dah posing ni"
Edit gune Xiu Xiu Photo Editor :)

Klik banner di bawah untuk join GA pen Merah

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Saturday, September 24, 2011

33 Gambar raya 2011 - The little princess :)

Assalamualaikum...

Enty ni khas untuk akak Diana & korang2 yang rajin singgah blog aku ni :)
akak Diana rindu nak tengok Damia ke?hihi
agak lame gak aku tak letak gambar budak buas tu kan..
sekarang die dah masuk 9 bulan, 3 bulan lagi boleh la makan kek secret recipe..
(kan kak ipaq kan?hehehehe)

Ni koleksi gambar mase raya lepas..
Rambut maintain macam dulu..haha
bile la nak boleh buat tocang kat budak ni..

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Tuesday, August 23, 2011

52 Aku dah ber'suami' & ber'anak' hahaha

Assalamualaikum...

Sebelum ni kan aku ade buat entry pasal auto blogwalking..ade yang bagi respons yang sangat membantu..thanks ye atika, aku dah lock shout tu..jadi sesape yang tak lock lagi shoutbox boleh g sini --> LINK bagi yang dah tau dok diam2 ye..hehe

Semalam aku kuar shopping dengan Mr Z sekali dengan mak aku & Damia..
sepanjang jalan ramai je dok usha usha, tau la aku Damia comel pun..hehe
ape la diorang pike mase aku dukung Damia eh..

"larat ke budak ni dukung budak, badan kecik nampak tulang je"
ataupun
"muda lagi dah ade anak, jelesnye" <-- hahaha

Ni komen cik meaw 2 hari lepas dekat entry NI

 Memang betul pon ade yang tegur k!

First (mase nak bayar kasut mak)
SS: Anak ke ni (sambil senyum senyum)
Aku sengih sengih je kat Mr Z, Mr Z pon sengih balik..adoi
Aku: Tak tak..ni anak sedare ni..haha..sy mane kawen lagi..
 SS: Patut la, nampak muda lagi..

 Second (mase tanye direction surau)
Aku: Tumpang tanye, surau katne eh? (sambil dukung Damia)
SS: Akak naik lagi 2 tingkat bla3.....

Panggil aku kakak??? rasenye aku muda lagi kot..
mesti die ingat Damia anak aku..keke

Third (kat kedai tudung)
Kawan Mr Z: Wife ke ni?
Mr Z: Eh tak la bla3...

Mungkin lame tak jumpe, die ingat Mr Z ni dah beranak pinak la kot..
seronok lak jadi 'wife' & 'ibu' walaupun kejap..hahaha
 
Damia with paksu :D
 

Jom buat biskut raya jom ^_^

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Sunday, August 21, 2011

36 Damia & walker

Assalamualaikum...

Beberape hari yang lepas
Damia: Maksu, Damia nak ikut maksu p shopping boleh tak?
Maksu: Tak boleh, tak boleh..Damia dok umah main walker
Damia: T_T
Hari ni 
Maksu: Damia, jom ikut maksu p shopping esok nak tak?
Damia: TAK MAU, Damia nak dok umah main walker..
Maksu: T_T

Sila jangan percaye Damia boleh bercakap, baru 8 bulan k..hehehe

Patutnye hari ni g shopping, tapi tunda ke esok..
jadi kena la bawak Damia sekali, weekdays kan..
boleh la Damia buli bakal paksu..kekeke

Selamat berbuke ^_^

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Friday, August 19, 2011

41 Jubah ke baju kurung moden ni?

Assalamualaikum...

Raya dah nak dekat, makin busy dengan nak shopping, nak buat kuih raya, kemas rumah lagi & BUAT DODOL..jadi mungkin blogwalking akan berkurang ye..kalau ade yng rindu aku calling2 la..haha..tadi dah shopping baju raya FIRST ROUND (second round ngan cik abe lak)

Budak kecik ni pon ikut jugak..hehehe

Mula-mula memang nak amik nikon kak ipaq, tapi maleh lak nak panjat tangga..huhu
nak kena beli enset baru ni, kualiti gambar dah tak elok..

Budak kat atas ni buat perangai kot mase shopping (rindu umi die tak?keke) 
selalu kalau p mane2 mesti ade umi & ayah tapi kali ni dengan tokwan, tok & maksu je..
tak jadi nak bawak damia shopping ahad ni :P

 Tadi aku beli jubah baju kurung moden sepasang..
first time beli baju raya warne hitam putih..
mula-mula aku ingat kan tu jubah, teruja la sebab ade jubah saiz kecik..keke
lepas dah try baru perasan bukan jubah sebabnye singkat sikit..huhu
lagipun jubah mane ade bagi dengan kain kan?
orang kedai tu la cakap tu baju kurung moden, 
xtau lak aku fesyen baju kurung moden ade macam ni..
korang tengok macam jubah tak? huhu
 Agak-agak malu tak nak pakai baju ni, nampak kain kat bawah sikit je nanti..
kainnye warne putih..kuikuikui

Jom close up labuci+ manik lak..
 
Dasyat kan? labuci+ manik ni die jahit dengan gam, tahan la kot..

Tibe2 aku rase baju ni besar..xpela, kak ipaq boleh tolong alter kan? keke
Baju raya korang warne ape lak tahun ni? 
jangan nak sedondon dengan aku ok :P

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Thursday, August 18, 2011

49 Entry khas untuk kakak ipar saya :)

Assalamualaikum...

Rujuk entry sebelum ni --> KANTOI ^_^
ramai jugak la silent reader yang dah bersuara lepas aku buat entry tadi..hehe
harap-harap silent reader akan terus bagi pendapat kat bahgaian komen ye lepas ni, 
jangan nyorok-nyorok dah :)
salah sorang silent reader yang dah bersuara my kakak ipaq..hehehe
(k.elda jangan marah naa..hihihi)
 
korang ade kak ipaq sporting camni? tak de kan? :P
 ayu = nama manja kat umah..lalala
acaq = abang aku
damia yang comel = anak kak ipaq & acaq
Dear kak ipaq, ayu suka ja la..welcome to my blog..keke..jangan cita kat acaq naa..haha..oOo dah agak k.elda mesti ada blog jugak..ala open ja la kat public, nanti ayu bawak kawan2 p serbu..hehe..sapa kata lecturer tak pandai tulih blog? tak try tak tau..hehe..ramai ja ibu2 yang menulis blog ni, k.elda open la tau..hehe..sama2 kita rahsia dari acaq..haha..ni nak tayang gambaq damia hari ni, sebelum karan tak dak tadi..




Hehe..lepas ni akan ade la satu gambar anak buah kesayangan dalam setiap entry :)

Untuk peserta segmen yang tak dapat lagi doodle, tunggu weekend ye :)
esok nak shopping baju raya..lalala

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥