Showing posts with label Tips. Show all posts
Showing posts with label Tips. Show all posts

Monday, April 25, 2011

7 Tips bangun Subuh


Hari ni ak nak kongsi tips supaya senang bangun solat Subuh..insyaallah..
ak ni ade gak masalah nak bangun Subuh..huhu
tambah2 bile kat umah..
yela, tido lewat, paling awal pukul satu..
kunci alarm sound full pun x sedar kot..huhu

Kadang2 bile bangun, mamai2 tutup alarm, sambung tido..huhu
ade tak yg b'masalah macam ak?hehe
kalau yg b'kerja memang no hal la nak bangun..
of coz memalam tido awal..
tak pun mind dah set, esok ak keje,
kalau x pegi keje, bos marah..
yeke macam 2?kuikuikui

Solat tu tiang agama..
kalau t'tinggal tu rase lain macam je..
lagi2 time Subuh, 1st solat wajib dalam seharian..
Semalam ak ade amalkan tips yg ak jumpe kt facebook..
alhamdulillah, pagi tadi ak bangun dengan senangnye..

Sebelum tido:
1) Bace la doa tido
2) Bace Bismillah 21 kali
3) Niat dalam hati nak bangun solat Subuh esok pagi pukul 6.45 pagi
4) Bayangkan waktu yg kite nak bangun tu dalam bentuk angka
5) Yakin Allah akan kejut kite utk solat.

Selalu ak memang amalkan yg no 1 & 2..
dan berharap alarm akan kejutkan la..hehe
yg no 4 tu agak pelik, tp smlm sebelum tido,
ak memang bayangkan kul 6.45 dalam bentuk jam analog..hihi
alhamdulillah, terjage sbelum alarm bunyi...

Yg ade masalah macam ni try la ye amalkan..
semoga tips ni boleh membantu..amin

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Thursday, July 8, 2010

Nape GF/BF tinggal korg (TOP 3)

1) CURANG

U ade hubungan ngan orang lain ye?
~ bestfriend I
~ kosmate/workmate U
~ minah/mamat rempit
~ kaum sejenis U!

p/s: I love U before, but I hate U now

2) BUSY MEMANJANG!

takde mase tuk gf..
sibuk ngan keje@hal lain..

Hari ni I kena siapkan assigmen, esok I nak jumpe kawan lama, 
lusa besday kawan I, tulat I nak main futsal, tungin I penat la, I nak rehat..
kite jumpe next week ye..



p/s: okey, minggu depan I lak busy..ade dating ngan new boy/gurl..sayonara!

3) PANDANG REMEH!

 Big matter for me, but small matter for U..
(selalu laki la yg pandang remeh temeh ni..)

U dah lambat 3 jam tau!
Ala, baru 3 jam..bukan 3 ari pun..

Sampai ati U tak ingat hari jadi I..
Ala, penting ke? banyak lagi la benda I nak kena ingat..

U buat tak ape yang I suruh U buat smlm?
Ala, itu bulan depan pun boleh buat laa..

Jom kite shopping same2?
Taknak la I, U ajak la kawan U..I malas la..

p/s: U kisah tak kalau kite putus?

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Saturday, April 24, 2010

0 Tips Baik Punya..

Helo, Wassup2! ak nak kongsi 1 tips BAIK PUNYA tuk d amalkan oleh kaum hawa yg MACAM ak...TIPS TUK BASUH BAJU..haha..kaum ADAM nak amalkan pon boley..tp, mcm x sesuai je kn...tau ke basuh baju?wakaka..hmm..ni kategori 'makhluk' yg boley ikot tips ak ni..:P
1 --> x rajin, tp x malas (kire moderate laa)

2 --> guna sabun bsuh baju yg x wangi (KUAT..haha)

3 --> ade softlan@pelembut yg laen (kena wangi ok!)

4 --> baju kena ade 1 baldi (if 2 baldi xley ok)

5 --> STUDENT~

6 --> ade blog..keke (sape xde blog mcm dila, bkn name sbnr, kna buat blog dulu bru ley ikot..haha)

7 --> HOUSEMATE KU kecuali dila n zara (bukan name sbnr) bab dorg xde blog..keke

8 --> selain dari yg atas..:D

hmmm..pagi td ak mcm malas je nak bsuh bju..bab pe??ari 2 ak g beli sabun cap KUAT..x best kot..xde urm...nak bsuh bju pn x smgt..haha..alasan2..so td, tbe2 idea bernas lg power kuar dri otak ak..ak amik sbun yg busuk 2 + soflan + air + rendam baju + 'tonyoh' + bilas + sidai = siap!hasil yg menakjubkan!!baju ak wangi kot..dulu klu bsuh gune sabun cap DAIA@BIOZIP n x letak soflan dah wangi..tp ble gune KUAT, siyes x wangi, bsuk lg ad la!!huhu..paham ke x ni tips ak ni??hehe..so spe2 yg t'beli sbun bsuk leh la campo pelembut b4 'tonyoh' bju 2..hmm, betol kan KUAT 2 x wangi??hahaha

p/s::dpt jimat mase & tenage if letak soflan siap2 sx ngan sabun..:D

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Saturday, August 22, 2009

1 ~mE iN diLeMa~

dilema apekah??
nak kawen ke x?
haha..bkn sal kawen..
tapi....
sal my body weight lor..
ble nak gemok nie..huhu
org len cbok nak krus,ak lak nak gemok..

amik kos dietetik tp still xtau care btol nak naek brat bdan..
hmm,,so sadddd...
nak amal mkanan seimbang 2 sng ke x ek??
mcm snang tp agk ssh kot..huhuhu

ak ade search kat mesra.net tadi..
jmpe forum sal nak naek berat bdan..
mcm ak jgk..
tp byk yg mrepek je,,huh
u..

Cuba pergi kat batu caves tu... khabarnya banyak batu free bulih di ambik... Makan sekilo sehari....3 kali sehari... amalkan 3 hari..

mmg bgus idea 'mangkuk' 2..hahaha

ari2 nyaris2 nak beli weight gain appeton..
nsib ak xbeli..
ak rase mcm xbkesan je..
dahla mhal..RM100+ kot..
dah 2..tiap bulan kena beli..

ni pn ak amik kat mesra.net..hmmmm



A : dah pnh try susu weight gain ke??
cemana sesuai ngan lieza tak?
angel baru bercadang nak minum susu tuh unsure.gif

B : sy minum utk sebulan je tp badan tetap mcm tu
tk tahula klu guna 2-3 bln...
nk beli lg mahal pulak harga mega_shok.gif.00....
skrg minum susu ensure....ni pun ambik dlm forum petua

A : tu lah..
harganya bukan main mahal lagik..
so, srkg minum susu ensure ada pape perubahan x?

B : skrg ni nampak mcm biasa je...klu minum waktu mlm terus tido..
susu weight gain tu dh ade jual packet2 kt gurdian/watson tk pastila...
tp tahu harganya brp sepaket....kwn2 kata bila dh kawin br naik ckit badan


so??????
what i have 2 do?
ke xpyh wt pape..
dah kwen mmg cnfim ke berat ak jd nrmal??huhu
tp..lmbt g kot nak kwen..









♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥