Friday, January 3, 2014

4 Serius aku blur

Assalamualaikum..

Segalanya sudah berakhir..
nama blog..url blog..semuanya perlu dirombak..fuhh
sekian terima kasih..

Dua tahun lalu versus sekarang..
zaman menganggur sehari dua entry..
dah kerja,,dua bulan satu entry pun belum tentu..

Mungkin member blog ada yang still aktif..
dah beranak pinak mungkin..hehe
sorry lama tak update T_T
rindu blogging so much..

Im still single..hahaha
tiada jodoh..yea..
sekarang baru percaya kata2 orang tua..
toksah nak bercinta sangat..
belum tentu kahwin dengan orang yang kita sayang..
bercinta dengan orang lain..kawan dengan orang lain..kawin belum tentu :)

Happy new year!! 2014!! Im 26! sweet sangat ^_^

Thanks yang still jenguk blog aku..
mungkin ramai anon..
tak update pun beratus visit..hmm
♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Wednesday, September 4, 2013

2 Its wednesday

Assalamualaikum...

3 bulan saja tak update blog..still bujang no husband no baby..gagagaga..but the different is new JOB..lol..catering just not suitable for me..tak kena dengan jiwa dan raga..I.m starting back from bottom..is ok is alright as long as I.m happy with the job..love the job, environment, team mate..

*sorry nanti aku rajin aku jwab soalan2 yg bkenaan naa..
♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Wednesday, May 8, 2013

8 1 month as catering dietitian

My first rubber stamp..dapat jugak akhirnya..
Assalamualaikum...

Minggu ni busy dengan KKP (kajian kepuasan pesakit). Naik turun wad agak meletihkan la. So far so good. Banding dengan previous hospital, hospital ni lagi best walopun no friend sekepala. Pandai2 la nak hidup kan. Yang penting mental mau kuat. Handle staf yang macam2 jenih, patient lagi. Bos lagi. Hahaha. Semoga aku tabah and boleh bertahan dengan keje ni.
♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Friday, May 3, 2013

2 Buku kuno milik bos

Assalamualaikum..

Di zaman yang serba moden ni..masih ada yang menggunakan komunikasi secara kuno..adei la..kalau tak mau guna komunikasi secara moden seperti menghantar mesej or call, komunikasi lisan pun boleh..tidoq sebumbung bekerja sebilik yet susah ka nak meninggalkan pesanan bukan melalui buku..buku yang tak pernah aku tau kewujudannya pulak tu..haru biru!! Bos bos..what u expect from me ha..

Benda urgent camtu inform dekat buku??sungguh misteri bos aku ni..kalah misteri nusantara..lain la kalau buku tu memang selalu di update..sekali tengok dah bertahun tak update..memang haqu!! Paling haqu aku baru baca harini! Kiranya dah dua harila dia pesan kat buku tu..buku tu lak baru pesan kat aku harini..haha..lupa agaknya..hmm..nasib la kan..patient ngidam nak makan nasik lemak ntah dapat ntah dak..paling haqu bos xdak la cakap apa dengan aku pasal patient nak nasik lemak..
♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Wednesday, May 1, 2013

2 Menu bujang tak lapok

Assalamualaikum


♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Tuesday, April 30, 2013

1 Undi anda adalah EMAS

Assalamualaikum...

Another 4 days to go.
Then cuti 2 hari!
Nikmat nya dapat balik SP 2 hari. Haha

Terasa nak melukis vektor.

Tapi.....



Tak pandai nak lukis guna note.
Guna PC office??
Tak mungkin!!


Selamat mengundi ^_^
♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Monday, April 29, 2013

3 Week 4: Nothing to be proud

Assalamualaikum...

Yea I.m sick with this job. Jobless is the best and perfect job for me.

Cantik di luar but bernanah di dalam. Huhuhu

The only reason I.m stick with this job and force myself is for others not me.

Ya Allah..kuatkan la hati ini :)

I.m 25th to be. Is it? lol


♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Wednesday, August 8, 2012

6 3 bulan 3 kek

Assalamualaikum..
Kek senget hari jadi from officemate
Kek perpisahan from officemate
Kek perpisahan from Team MyHearts

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

3 Hari ni hari Rabu : Kisah Header Saya

Assalamualaikum

Doremon & Doralin tema header baru :)
 Lukis vektor rujuk keychain di bawah..

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Monday, August 6, 2012

12 Alhamdulillah..setahun menunggu..akhirnya..

Assalamualaikum..

Dah setahun graduate, akhirnya SPA panggil gak interview weh!!
terlampau excited  macam dah dapat keje pulak..hahaha
tarikh interview Pegawai Dietetik U41 from 5 September sampai 13 September 2012..
Alhamdulillah, aku dapat interview kat Kedah jugak..

Ade mase sebulan untuk prepare..doakan aku dapat keje goverment ni..huhu
saingan confirm sengit, kekosongan mesti sikit, yang apply? beratus mungkin..
kalau tak dapat, meqoyan jugak ni..huhuhu
sape yg pernah interview SPA cube share tips sikit banyak kat aku..hehe

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Sunday, August 5, 2012

7 Genap 4 bulan dengan isteri separuh masa..

Assalamualaikum...

Yeah esok genap 4 bulan blog ni ditutup dan dibukak semula..akhirnya bukak jugak :)
**tepuktepuktanganhentakhentakkaki
abes semua silent reader dah lari..ekk..alhamdulillah..hehehe
kalau cukup 4 tahun sekali dengan blog dah lari..hahaha
mase tu mungkin dah tau camne nak buat entry baru..
nothing to say..just..lepas raya ni busy dengan Isteri Separuh Masa <-- novel baru beb!!~
selendang ungu sila jangan komen pasal novel ni sbb aku tak mau baca lagi..hahaha
apa tah novel top 3 dekat MPH? cari kat popular takdak la plak..
tajuk pun tak ingat..hadoii..yang pasti bukan 'Suamiku Ustaz'



Tahun lepas mase ni aku busy buat doodle untuk korangkorangkorang..ngeee~
memories!!~

Selamat berpuasa dan bersahur..
♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Friday, April 6, 2012

8 What Research Dietitian Do?

Assalamualaikum...

Dah 5 minggu aku keje sebagai research dietitian, tinggal beberapa minggu je lagi..kalau contract sambung, alhamdulillah, kalau tak sambung? takpe rezeki ade di mane-mane kalau betul mencari..kan3? :) dugaan pun datang bergolek-golek sejak masuk zaman bekerja, sabar je la banyak2..huhuhu

Mungkin ramai yang tak tau/tak dapat gambaran keje aku macam mane..bukan setakat dok ofis, update blog, update status FB je <-- kebanyakan mase memang duduk ofis la..haha..dah name pun 'RESEARCH' dietitian kan, mesti la ade kaitan dengan collect data, key in data, setakat sekarang tak perlu analisis lagi la <-- lemah aku bab-bab statistik ni..kuikuikui

Sepanjang 5 minggu aku kat sini, baru 3 sekolah (tempat collect data) aku pegi..lagi 17 sekolah kena pegi..sangat seronok pegi collect data ni, tambah-tambah kalau pegi Perak :)sambil collect data, sambil berjalan..hehe..makan, minum, pengangkutan, tempat tinggal ditanggung ok..data ape yang aku collect? name pun research 'DIETITIAN' kan..hihihi..mestila pasal makanan, aku kena tanya budak2 sekolah tu ape yang diorang makan sepanjang seminggu..hohoho..small the piece je kan..hahaha..satu budak amik mase 30 minit nak interview..bayangkanla, kalau paling sikit sorang dietitian kena interview 10 budak, so kitorang kena bercakap non-stop for 300 minit = 5 jam..ade la rehat 5 minit macam tu, untuk telan sandwich..hehe

Next 2 weeks ade 100 budak kena interview...fuhhhh..dietitian ade la dalam 6 orang, so sorang kena interview 16 budak..yeahhhh..junior-junior ku yang mane abes study takde arah tuju, just grab je kalau ade kekosongan jawatan research asisstant ok? even kalau tak nak sambung master..kalau tunggu SPA panggil interview, dah ade anak 5 orang kot..kuikuikui..nak jadi catering dietitian pun boleh..hahahaha


Pssttt: Ensure memang membantu aku naikkan berat, sekali dengan peratus lemak badan pun naik :)

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Tuesday, April 3, 2012

24 Misi Menaikkan Berat Badan - ENSURE

Assalamualaikum...

Jeng jeng jeng.....takde yang teka betol pun semalam? kecuali room mate aku je la yang tau ape minuman tu..hehehe..cer tengok balik gambar kat bawah ni...
Of coz la bukan HERBALIFE..wee..bukan ke herbalife untuk turun berat badan je? ade ke produk herbalife untuk naikkan berat? between sy anti HERBALIFE ngehngehngeh..kalau tengok dua tiga empat kali memang nampak macam susu strawberry marigold tak pun dutch lady..hihihi..tapi sebenarnye bukan ye kawan-kawan :)

Jeng jeng jeng.....


Saya minum ENSURE sekarang ni..weee (:

Sape pernah minum/tengok ENSURE? cik jijah mesti familiar kan?selalu nurse/doktor/sape keje kat hospital mesti tau ENSURE ni..ENSURE bukan macam susu lain..nampak tak kat tin tu tulis COMPLETE NUTRITION? kire dah balance die punye nutrien tak macam susu lain, bukan complete nutrition..minuman ni sesuai la untuk aku yang nak naikkan berat badan secara sihat kalau tak mampu makan banyak (2000kalori/day) harap-harap naik la berat kali ni :) kalau ade yang nak try minum ENSURE tunggu la bila aku dah berjaya naikkan berat ok? hehe..ENSURE ni mahal tau (huhu) untuk tin 400g harga RM32.90, yg tin 900g RM62.90 kot <-- ni harga dekat jusco

Baca sini ENSURE ABBOTT

Aku beli tin yang 400g, mungkin boleh tahan 4 5 hari je..sobsobsob..berkorban duit sikit la, nak sihat kan?kuikuikui..lepas ni beli je terus yang 900g kan..sehari aku minum 2 kali, setiap kali bancuh 5 scoop..pehh..400kalori saje dari ENSURE, yang lain target 1600 kalori, baru boleh capai 2000 kalori sehari..emmm, 2000kalori sangat banyak..huuuu..nasib ade ENSURE :)

Tips tak nak bagi buncit dari LINDA : sit up 100 kali setiap malam sebelum tido..hahaha

Ade yang nak naik berat jugak?  ade soalan boleh tanye kat komen, kot2 aku boleh tolong :)

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Monday, April 2, 2012

14 Misi Menaikkan Berat Badan

Assalamualaikum...

Macam chipsmore je kan aku ni, jap ade jap takde..hihihi..macam besa la busy keje <-- alasan

Sejak dua tiga menjak ni aku busy nak naikkan berat..orang lain sibuk nak turun berat, aku nak naik? sobsobsob..ramai sangat yang tegur 'ko ni kurus la', tak larat nak dengar dah..hahaha..untuk tidak mengecewakan orang yang tegur dan diri sendiri, aku akan try naikkan berat..hehehe..doa-doa la aku berjaya naikkan berat..sebelum ni dah pernah try, tapi tak berjaya mungkin metabolisme tinggi sangat? exercise pun tak buat?hahaha..macam mane nak jadi clinical dietitian kalau berat tak normal kan?hmm..

Misi menaikkan berat badan: Minum _________ (sila isi tempat kosong..hehe)
Cube teka ape benda kat bawah ni??

Sebelum dibancuh..

Selepas dikacau-kacau..hehe
 Ready untuk diminum di ofis..keke

Boleh ke teka minuman apekah di atas ini? :)
Next entry baru aku story pasal minuman ni ok ^_^

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Friday, March 16, 2012

20 Mengidam tak semestinya pregnant kan

Assalamualaikum...

Jap je mase berlalu, dah 2 minggu keje as research dietitian, so far so good =)
insyaallah minggu depan akan dapat lagi sorang partner untuk research ni..
dah 2 minggu jugak aku tak makan pizza..hahaha <-- bajet kaya nak makan pizza hari-hari
aku mengidam benda alah ni sebenarnye..yummy2 kot~~
Spaghetti Olio ♥♥♥

Hari last kat Regalway hari tu, try la makan benda alah ni, sedap kot..
RM5.95 ONLY <-- 50% off every Friday

3 sekawan..weee..sorry kawan2 tak dapat bertahan di sane :(

Jom buat Spaghetti Olio weekend ni :)

Resepi kat bawah digodek di SINI
BAHAN-BAHAN:
100 gram spaghetti1 biji bawang holland (bawang besar kaler kuning), didadu
3 ulas bawang putih, cincang halus
1/4 biji green capsicum, dadu
1/4 biji red capsicum, dadu
4-5 biji cili padi, dititik (optioanl) - saya gantikan dengan cili kering
1/2 camca teh herba Basil (jenis kering dalam botol)
1 helai bay leaf
iji buah zaitun hijau - tak ada
5 biji buah zaitun hitam -tak ada
 6 ekor udang besar, dibersihkan
 biji tomato merah, didadu
Garam secukup rasa
ada hitam yang baru dikisar secukupnya
Minyak zaitun untuk menumis (guna minyak zaitun biasa, bukan jenis "extra virgin")
CARA MEMBUATNYA:
1) Didihkan air dalam periuk, letak garam dan masukkan spaghetti, rebus hingga lembut tapi bukan lembik 
(ikut arahan pada bungkusan atau keinginan sendiri). Toskan dan tuang sedikit minyak zaitun, gaul rata. 
2) Panaskan minyak zaitun dalam kuali, masukkan bawang besar, bawang putih dan bay leaf, tumis hingga layu dan masukan tomato. Masak hingga tomato lembut. 
Tambah udang, red dan green capsicum serta buat zaitun hijau dan hitam. Kacau rata dan masak sekejap hingga udang berubah warna.
3) Masukkan herba Basil, lada hitam dan garam secukup rasa. Tambah spaghetti tadi dan gaul rata hingga mesra. Rasa dan jika ok, matikan api. 
Hidangkan segera, jika suka boleh tabur sedikit lagi lada hitam sebelum dihidangkan...

Tak sempat nak blogwalking lagi................
see U next Monday :) <-- Sabtu Ahad cutiiii..weeeee ^_^

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Wednesday, March 14, 2012

12 Wordless Wednesday ~ Takde tajuk

Assalamualaikum...


Lembah Klang takde air 2 hari kan? nasib la dekat UM ade tangki besar yeke? esok tak tau la ade air ke tak..tapi yang penting kat umah memang takde la..huhuhu..petang ni mandi hujan je la..haha

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Tuesday, March 13, 2012

11 Last Day at Regalway

Assalamualaikum...

Lambat update? ohh hari ni rajin sikit buat keje dulu baru onine..hihihi..otak terase sedikit gelong pening putar2 effect minum nescafe mase breakfast..but i really need nescafe untuk stimulate segala hormon rajin..haha..dalam mase yang same, nescafe ni die stimulate hormon pening jugak..erkkk?

Semalam dah tunjuk environment office baru

harini kite tengok office lame lak ye..kekeke

Last day with budak purchasing..hari last baru nak bergambar pun..haha

With supervisor and diet clerk..yang biru tu my partner =)

OK dah, sambung buat keje..daaaa

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Monday, March 12, 2012

11 Office baru versus office lame =)

Assalamualaikum...

Maaf dua hari tak mengupdate, besala weekend mase untuk rehat sepuas-puasnye..hihihi..padahal time weekdays pun rehat puas gak..kuikuikui..weekend lepas window shopping kat midvalley, dapat la rembat beberape barang yang murah-murah tengah bulan gaji dah habis sobsobsob ade yang g midvalley sabtu lepas? sepanjang jalan nampak pregnant mom je takpun mom with baby ohh ni kes jeles haha 

Mau tak ramai kan, ade expo rupenye, rugi aku yang berkenaan tak pegi..hihihi

Hari ni nak tayang gambar office baru je, office lame tunggu esok lak..ngehngehngeh

What I should do in office besides facebooking and blogging and downloading?
actually ni la keje aku kena buat minggu ni, buat summary diet history budak sekolah..
keje yang tertangguh since last week..haha

Perlu ke gambar ni? lalala

My officemate a.k.a course mate a.k.a room mate..di mane ade die, di situ la ade aku..kuikuikui

Errrr..........abaikan



♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Friday, March 9, 2012

22 Course Mate Wedding at Melaka

Assalamualaikum...

Terkilan tak dapat pegi wediing blogger Jijah 25hb lepas <-- takde transport & takde yang sudi meneman..sob sob sob..sorry ye Puan Jijah nanti wedding Wanie datang la hehe 
Between, suke gambar kat bawah ni..congrates ye Jijah & Green Line :)

26hb lepas kosmate aku kahwin, nasib yang ni boleh pegi..huhu
pengantin snagat gorgeous!!~
Lantak la pejam mata pun..kui3..ni je gambar sume ade dengan pengantin pun..
 Lepas wedding terus g karoK dengan berbaju kurung..hihihi

Cukup la 3 gambar, tunggu wedding member yang lain, aku tempek 10++ gambar..hehehe

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥

Thursday, March 8, 2012

23 Catering Dietitian best ke?

Assalamualaikum...

Hari ni hari ke-4 aku sebagai research dietitian, so far tak banyak keje..memang rilek habis la keje ni banding dengan keje sebelum ni..sebab tu boleh update blog kat tempat keje, balik umah dah tak bukak blog, busy main game..haha..perbezaan yang paling penting kalau keje catering memang tak rase ade 'life' sob sob sob

Catering dietitian
- keje syif pagi (6am-3pm) dan syif petang (10am-7pm)
- buat food testing sebelum makanan keluar ke trayline
- pantau trayline, tengok diet betul ke tak
- sediakan (bukan masak) makanan food testing untuk clinical dietitian
- buat billing, jawab aduan
- handle staf bawahan

Kat atas just basic keje catering dietitian, nampak macam senang/kacang je keje ni kan..haha..tapi tapi tapi memang takde keje yang sekacang kacang merepek sudah 

Kesimpulannya, best ke tak best keje catering dietitian? bile dipikekan balik, keje ni memang best tapi sangat mencabar..mungkin aku belum ready lagi dari segi mental..haha..tak tau la nanti kot kot la aku nak jadi balik catering dietitin kan? <-- bajet boleh dapat lagi bila dah resign?haha

K la, baru nak blogwalking, dah lame tak bergosip dengan korang korang..hehehe

♥ Thanks for reading!~ Have a nice day ^_^ ♥